Forum dyskusyjne [BKPSM]

[BKPSM] 10 Brygada Kawalerii Pancernej Im.Gen.Broni-Stanisława Maczka


#1 2013-01-29 15:35:39

Patrol23

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-10
Posty: 70
Punktów :   

Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

Witam

Ostatnio odeszło z naszego klanu kilku dobrych graczy i sądzę, że jeśli nie podejmiemy jakichś rozsądnych kroków, to ta sytuacja może się tylko pogłębiać. Są dobrze zorganizowane klany, które jestem pewien, też przechodziły przez trudne okresy i jakoś sobie z nimi dało radę. Myślę, że i nam może się to udać.

W naszym klanie są różne osoby, każdy gra na swój sposób - jeden lubi grać w plutonach, drugi sam, trzeci liczy na kompanie lub na CW, inni po prostu sobie chcą wyekspić czołgi. Nie dziwmy się, jak nie możemy zebrać składu, aby coś razem pograć, może po prostu mamy inne cele, które się ze sobą nie pokrywają. Podglądałem ostatnio jak się mają sprawy w innych drużynach i jedna zrobiła na mnie wrażenie, sądzę, że można wziąć z niej przykład. Otóż klan jest podzielony na dwie formacje: jedna składa się wyłącznie z ludzi grających CW i kompanię, druga to tzw. narybek, gdzie szkoli się nowych członków, w międzyczasie ludzie badają sobie czołgi i nabierają doświadczenia.

Nasz klan także wypadałoby przesiać i porozdzielać ludzi o różnych preferencjach. Nie mówię tu o wyrzucaniu z klanu, tylko o nadanie jasno określonego statusu.
I grupa:
Jeśli ktoś chce grać kompanie i dla niego frajda z gry w zespole jest ważniejsza niż ilość posiadanych kredytów, można liczyć na taką osobę, że bez mrugnięcia okiem odpowie na zaproszenie do kompanii, wtedy ta osoba miałaby status klanowy "Żołnierz"
II grupa:
Jeśli ktoś ekspi czołgi, nie może przeboleć utraty 15k kredytów na bitwę podczas grania kompanii, nie deklaruję się do grania w niej, wtedy zajmowałby stanowisko "rekrut"
III grupa:
Osoby o dużym doświadczeniu bitewnym, często grające w kompaniach, mające pomysły na nowe taktyki, nie bojące się krytyki, a także ci, którzy są w stanie pokierować drużyną, nadać im status "dowódca polowy"
IV grupa:
Osoby ze zdaniem których liczy się Piter41, mające wpływ na wspólne ustalanie kluczowych decyzji co do naszego klanu, tzw. prawa ręka szefa -  status "zastepca dowódcy"
V grupa:
Osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie nowych członków drużyny - status "rekruter"

Stanowisko "dyplomata" myślę, że można sobie darować, chyba, że pojawi się w przyszłości zapotrzebowanie na wypełnienie tej luki.

Zgoda na przyjęcie statusu przez gracza, to nie tylko przywilej, ale przede wszystkim obowiązki. Jeśli ktoś nie ma zamiaru się z nich wywiązywać, pozostaje mu degradacja do statusu "rekrut".

No i na koniec dodam, że wypadałoby poprawić błędy ortograficzne, których jest mnóstwo w opisie naszego klanu na tej stronie w nagłówku: http://worldoftanks.eu/community/clans/ … er_by=date , bo to źle o nas świadczy.

Edit: Przyłączenie się do innego klanu zdawało się być dobrym rozwiązaniem, ale mielibyśmy g... do powiedzenia i żadnego wpływu na to co się dzieje w drużynie. Myślę, że już lepiej mieć "ciasno, ale własno"

Offline

 

#2 2013-01-29 17:41:15

panczekoladka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-12
Posty: 52
Punktów :   

Re: Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

Dobrze prawi, polać mu!
To ja jeszcze wetknę tu swoje trzy grosze, bo znany jestem z tego
Jeśli chcemy pozyskiwać dobrych graczy (kim są dla nas dobrzy gracze? wg mnie przedewszystkim kultura, chęć do grania i statystyki wskazujące, że nie opiernicza się w bitwie [jak trzeba to ja chętnie rozpiszę jak powinny wyglądać statystyki i na co zwrócić uwagę, ewetualnie mogę każdego kandydata zweryfikować swoim wprawionym okiem ]) to po pierwsze musimy zaoferować mu coś w zamian- czyli podobnych do niego graczy- równie dobrych. Jeśli będziemy przyjmować noobów, to PRO będą wiedzieć, że to nie jest klan dla nich, gdy w klanie będą widzieli osoby których niechcieliby spotkać w swoim teamie na randomie. 
Jeśli klan ma się trzymać kupy, to musi nadążać za graczami- wg mnie, nie może tak być, że mamy te same wymagania jak pół roku temu... 8 tiery miał mieć każdy w październiku... wg tego to już te osoby powiny mieć 10 tier i następne w drodze. I tak też już jest wśród najstarszych członków klanu. Odechciewa mi się grać, kiedy robimy kompanię mistrzowską i okazuje się, że przychodzi klanowicz z 7 (prawdopodobnie niewymaksowanym) tierem... albo z czołgiem na którym ma mniej średniego dmg niż ja na t82 (3 tier vs 8 tier...) Ja nie mówię, może to wspaniała osobistość, może ma różne talenty, ale czy nasz klan to miejsce gdzie dobrzy, starzy wyjadacze mają pomagać w expieniu czołgów i poprawianiu beznadziejnych statystyk winrate?

koniec marudzenia. Co do grupy II - zapewniam że na żadnej kompanii nie traci się a się zarabia ogromne sumy. No może przesadziłem... Doświadczeni gracze już dawno zauwazyli, że to na randomach mogą się naprawdę wykazywać. Ale nie w tym pointa- fakty są takie, że jeśli już jest ogarnięty skład, to te 70-80% wygranych myślę, że bez problemu da się zrobić. A co do 15k strat- tak jak i na randomie raz na wozie raz pod wozem.

Wg mnie jeśli dzielić statusowo klanowiczów, to w taki sposób- główny skład 15 osób na klanówki którzy są najlepsi z najlepszych ograni ze sobą na 100% i mają dużo czasu wieczorami, 15-30 graczy standardowych- wchodzą w momencie kiedy główny skład ma braki, na treningowych - siła oporu dla deltaforce. Reszta graczy nie powinna mocno odstawać od standardowych, może powinno to być miejsce dla tych którzy mają cieżką sytuację z czasem, rekrutów, osoby które jeszcze nie do końca są gotowe na klanówki, osoby które straciły chwilowo ochotę na wspólne granie itp.
Z tym dzieleniem się na grupy dobra myśl, bo wiadomo na kogo można liczyć.... A potem komu przypadnie złoto z prowincji.

I jeszcze jedno- obowiązkowa rejestracja na forum, rekruci powinni się przedstawić, powiedzieć jak wygląda ich garaż, czym im się gra najlepiej.


P.S. dlaczego nie przyjmować tylko nobów skoro pro nie chcą przyjść? Czemu nie, tylko że noby znacznie szybciej zrezygują z klanu który nie daje im nic poza znaczkiem.

Offline

 

#3 2013-01-30 15:21:14

jako113

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2013-01-29
Posty: 4
Punktów :   

Re: Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

Panowie!
Sporo myślałem o tym co się zadziało w ostatnich dniach. I prawdę powiedziawszy nie zamierzam się nad tym więcej rozwodzić. Bo po co? Koledzy odeszli, wybrali własną drogę rozwoju i tyle. Nie możemy się teraz na nich koncentrować i zastanawiać dlaczego tak się stało (szkoda, że oni nie powiedzieli tego przed opuszczeniem klanu). My musimy zająć się sobą i tymi w klanie, którzy są i oczekują od dowództwa, ale także i od nas wszystkich, działań które uatrakcyjnią naszą zabawę.

W związku z powyższym musimy ustalić plan działania obejmujący: rekrutację (ale i selekcję), wprowadzanie nowych członków, szkolenia, przygotowanie do wejścia na mapy (ten element musi zostać zaplanowany; cześć ludzi będzie z nami mając perspektywę cw!).

Słuszne wydaje się podzielenie osób na różne kategorie - to bardzo fajny pomysł. Trzymajmy się go. Może tylko doprecyzujmy kryteria i zmniejszmy ilość kategorii. Poza tym super.

Rekrutacja nie może być prowadzona na zasadzie "dajmy ogłoszenie może się ktoś zgłosi". To tylko deprecjonuje nasz klan. W dużych firmach (odniosę się do swojego doświadczenia zawodowego) ten typ rekrutacji jest praktycznie nie wykorzystywany. A co robią korporacje? Przede wszystkim obserwują rynek i ściągają najlepszych. Poza tym bazują na rekomendacjach. Skoro to działa u nich, zróbmy to samo. Przekładając to na nasz klan i wot-a - w czasie naszych bitew obserwujmy graczy, patrzmy czy są w klanie, jakie mają statystyki. A po bitwach ślijmy im zaproszenia. Ja tak zostałem zrekrutowany To jeden pomysł. Drugi, to pytanie naszych wspólnych znajomych czy nie mogliby polecić kogoś. Czasami ktoś szuka, ale sam nie wie czego...
Naturalnie rekrutacja powszechna musi też być - niech wisi ogłoszenie i już. Ale skończmy z tymi krótkimi tekstami w trakcie bitwy. Albo je tak zmodyfikujmy, żeby nie wyglądało na perfidny werbunek np. chcesz podnieść swoje umiejętności? grać w kompaniach z ciekawymi graczami? plutonach, które dadzą ci wiele zabawy i podniosą twoje statystyki? pisz!
Chętnie też usłyszę od Was jakieś propozycje.
I to chyba tyle.

Offline

 

#4 2013-01-30 16:13:31

Patrol23

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-10
Posty: 70
Punktów :   

Re: Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

Wcześniej nie mieliśmy problemu z rekrutacją nowych członków, bo braliśmy ludzi z max 6 tierami, a na tym poziomie bardzo często ludzie są niezrzeszeni. Graliśmy sobie seniorki i interes się kręcił. Ludzie grający na wyższych tierach często już mają swoje klany. Abyśmy się mieli rozrosnąć dobrym sposobem byłoby stworzenie akademii młodzików. Tylko wątpię, że ktoś od nas miałby ochotę bawić się w niańki, a reszta klanu czekać i oglądać się na innych aż wyekspią czołgi.

Tak jak piszesz Jako szansa dla nas to podbieranie ludzi z innych drużyn, ew. wchłonięcie jakiegoś podupadłego klanu w całości. Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać, ale spróbować nie zaszkodzi.

Offline

 

#5 2013-01-30 17:05:52

panczekoladka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-12
Posty: 52
Punktów :   

Re: Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

właśnie właśnie Jako113- plany z CW to podstawa- tylko tym możemy przyciągnąć nowych i zatrzymać ambitnych. Należy ustalić termin- dedline żeby każdy miał 10 tier aby było z kim trenować, oraz liczyć, że kilkunastu graczy będzie miało kilka 10 tierów. Przykładowo za miesiąc każdy ma mieć 10 tier a za dwa miechy wchodzimy na CW. kto nie zdąży to się zastanowimy co zrobić, mamy kilku graczy którzy nie siedzą po 20 godzin na dobę ale dają radę na kompaniach.
Niestety wg mnie będzie trzeba się rozstać z osobami które wyraźnie odstają od średniej klanowej, ponieważ jeśli chcemy zwerbować kogoś dobrego, na pewno spojrzy na statystyki graczy i będzie porównywał ze swoimi. Sentyment to jedno, ale trzeba wybrać.
wbicie 10 tieru w miesiąc to wbrew pozorom nie jest sztuka- trzeba zrobić między 200 a 400 bitew (zależy kto jak ogarnia temat i czy expimy meda czy ht) czyli przy średniej 10 bitew dziennie miesiąc wystarczy. Wiem, gorzej z kasą... ale 9 tier się sprzeda to już ze 2kk są
kto ogarnia artylerię oczywiście myślę że można 8 tier traktować jako posiadanie 10tki. Mam tylko wątpliwości co do batchata 155 bo grałem nim na teście i tam absolutnie nie dawał rady przy spotkaniu z 10tierami. Oczywiście mówię o nowym bacie po nerfie. Poprzedni był dobry ;/ Ale może ja miałem po prostu pecha, że losowało dramatycznie niski dmg - 100dmg na strzał...

Ostatnio edytowany przez panczekoladka (2013-01-30 17:12:54)

Offline

 

#6 2013-02-22 15:11:07

jako113

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2013-01-29
Posty: 4
Punktów :   

Re: Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

Ze zgrozą zauważyłem, że od ostatniego wpisu w tym temacie minęło sporo czasu... I co? No niewiele niestety... A - mimo, że ostatnio się trochę poprawiło - sytuacja nie jest zbyt dobra. I chyba czas z tym coś zrobić. Wróciłbym do pomysłu Czeko o wyznaczeniu terminów. I tak np. kto nie ma dobrej 6 (zobaczcie jak obniżyły się standardy...) na kompanię ten ma czas np. miesiąc na dojście do niej. Podobnie z 8-ką. Tu np. dwa miesiące. My ze swej strony pomagamy takim delikwentom grając z nimi w plutkach podpowiadając jednocześnie co i jak (ostatnio tak robię z nowymi i zauważam, że ich gra zaczyna się poprawiać). Z kolei wracając do pomysłu Patrola - nowych też trzeba podzielić. Na razie wszyscy to rekruci. Dajmy im sygnał, że to jest klan, a nie tylko grupa znajomych do pogrania sobie. Kolejna rzecz, to regularne szkolenia. Miały być i co? Nie ma. Nie musi ich robić tylko Piter. Dajmy szansę też innym, którzy chcą podzielić się swoją WOT-ową wiedzą. Tylko niech to będą dobrze przygotowane treningi, a  nie na zasadzie "no dobra, to chodźcie coś tam zrobimy". Ja też chętnie włączę się w ten proces (nie mam jeszcze zbyt wiele do powiedzenia, ale o podstawach już tak). Niech ten post będzie wstępem do dalszej dyskusji, ale przede wszystkim działań!

Offline

 

#7 2013-02-22 22:30:55

panczekoladka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-12
Posty: 52
Punktów :   

Re: Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

jest dużo ludzi, którzy 10 tier wbiją dopiero za pół roku, więc nie ma co się spieszyć, po 4 10 tiery wbiją w ciągu 2 lat, tyle czasu starczy żeby sami się wyszkolili

Offline

 

#8 2013-02-23 18:08:21

Patrol23

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-10
Posty: 70
Punktów :   

Re: Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

Zależy kto ile gra. 6 tier to można w tydzień zrobić, a jak ma się trochę free expa, to wystarczy trochę golda, trochę zbijania gwiazdek i włala. Czasami są promocje exp x5, wtedy to już wogle idzie jak torpeda. Na brak kredytów nie ma co narzekać, wystarczy mieć premium tanka i trochę nad nim się popastwić.

A w klanie co gra CW byłem niedawno i wcale mi się to nie podobało. Ciągle tylko kompanie, treningi, walki o prowincje, do tego jeszcze dochodziły turnieje. Na zwykłą grę dla przyjemności nie starczało już czasu. Dodam jeszcze że połowa składu to były osoby bezrobotne (sami tak o sobie mówili, jakby się mieli czym chwalić).

Wyciągnąłem z tego taki wniosek, że gra powinna sprawiać przyjemność, a nie być obowiązkiem. Teraz jak chcę sobie zagrać kompanię, nie znaczy to, że wszyscy inni w klanie też muszą chcieć grać w tym samym momencie. Kto chce ten dołącza, resztę się dobiera. Niestety nie zawsze trafi się na ogarniętych ludzi i różnie się to kończy. Nie chcę się powtarzać, ale potrzebujemy więcej ludzi. Nie muszą to być same asy. Nieraz widziałem na własne oczy jak ogarnięci "średniacy" w dobrze prowadzonej drużynie siali pogrom na kompaniach.

I na koniec: jak chcecie jakieś treningi, kompanie, wystarczy powiedzieć, ja też lubię przecież potrenować lub pograć drużynowo, więc nie widzę problemu.

Offline

 

#9 2013-04-16 13:11:16

Bartosz_Czolgista_Pl

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2013-04-15
Posty: 4
Punktów :   

Re: Propozycje na poprawę sytuacji w klanie

Aby polepszyć sytuację w klanie powinniśmy :

1.Rekrutować osoby , które mają minimum 7 trier , pozytywny procent zwycięstw, osoby posiadający mikro oraz wyższe  umiejętności w tej grze .

2.Wchodzić na Raid Calla przed uruchomieniem Wota i być aktywnym nawet jeśli sami gramy .

3.Ustalić aby codziennie była kompania  na przykład  o 20.30 albo wcześniej , by zwiększać swoje umiejętności w walce zespołowej .

4.Przykładowe szkolenia bojowe na treningówce aby nauczyć się kątować i takie inne ważne rzeczy .

5.Zrobić selekcje i wywalić z klanu te osoby , które mają maksymalnie 5 trier , ( są zbędni bo zanim dojdą do 10 to trochę minie czasu ).

6.Jeżeli ktoś nie dostosuje się i nie będzie posiadał mikro bądź Raid Calla na kompie powinien dostać upomnienie .

7.Przede wszystkim powinniśmy stawiać na jakość a nie na ilość graczy ( jeden porządny gracz zrobi więcej niż 3 słabych ).

8.Powinniśmy się szanować ( okazać trochę kultury innym ).

9.Pomagać innym na przykład ( jakie moduły , atuty dać do danego czołgu itp. )

10.Wspierać siebie nawzajem aby pyła lepsza atmosfera w klanie i Fun z gry .

To są moje pomysły na polepszenie sytuacji w naszym klanie

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mithril.pun.pl www.duelmastersteam.pun.pl www.3elegnica.pun.pl www.figurki-lotr.pun.pl www.b3.pun.pl