Forum dyskusyjne [BKPSM]

[BKPSM] 10 Brygada Kawalerii Pancernej Im.Gen.Broni-Stanisława Maczka


#1 2012-11-16 18:43:26

Patrol23

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-10
Posty: 70
Punktów :   

Tipy i porady graczy

Witam. W tym temacie możemy się ze sobą podzielić swoimi spostrzeżeniami, które mogą nam ułatwić i udoskonalić naszą grę. Zapraszam gorąco do dzielenia się naszymi "sekretami". Wszystkie porady będę wklejał do pierwszego posta.


Patrol23
Być może ktoś o tym nie wie: armatę można zablokować tak, żeby się nie poruszała podczas rozglądania na boki. W tym celu wystarczy trzymać wciśnięty prawy przycisk myszki. Włala silwuple ! xD Oklaski są zbędne pozdrawiam. W ten sam sposób można również zablokować armatę w trybie artyleryjskim, po czym bez straty skupienia, można rozejrzeć się po mapie.

Mosin_EpicFail:
I należy pamiętać, aby nie ustawiać się pod żadnym pozorem bokiem, lub co gorsza tyłem do wroga

panczekoladka:
(Wersja skrócona) Kątowanie czołgu - ogólną zasadę możemy przyjąć, że im mocniejszy pancerz posiadamy na bokach naszego pojazdu, tym bardziej możemy się odchylić od osi wzdłużnej pojazdu. Przy cienkich bocznych opancerzeniach zalecane są małe kąty. Oczywiście dobrze jest wziąć pod uwagę na jakich tierach walczymy i jaką penetracją dysponuje działo przeciwnika. No i pamiętajcie- wieżę też kątujemy. Dobrze jest też znaleźć coś co zasłoni dolną płytę

http://www.gram.pl/upl/artykul/20121103174345_s.jpg

panczekoladka:
Jeśli strzelacie to jeśli tylko jest możliwość- dolna płyta lub jeśli czołg stoi lekko bokiem- przednie kółko gąsiennic- nie dość że wchodzi dmg, to jeszcze gąska zdjęta = expozycja celu dla reszty teamu. w tylne kółko gąsek też warto strzelać bo wchodzi dmg, gąska i szansa na pożar/ uszkodzenie silnika.

Patrol23
Jeśli jedziemy szybkim czołgiem zabić artylerię, najlepiej nie jechać do niej najkrótszą drogą, czyli na wprost. Dodatkowo, jeśli arta celuje w nas odbijamy w lewo lub w prawo tak, żeby zmusić ją do obrócenia się, dzięki temu straci na celności i jest duża szansa na to, że nawet jak będzie próbowała nas ustrzelić, to chybi.

Patrol23
Zamontowanie stabilizatora pionowego nie tylko pozwala dosyć celnie strzelać bez zatrzymywania się, ale pomaga również szybciej skupić celownik po zatrzymaniu się. Podczas jazdy celownik nie rozjeżdża się, więc potrzeba mniej czasu, aby osiągnął maksymalne skupienie.

Offline

 

#2 2012-11-16 19:48:46

panczekoladka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-12
Posty: 52
Punktów :   

Re: Tipy i porady graczy

bez tego można pomarzyć o dobrych wynikach

Offline

 

#3 2012-11-17 18:52:36

 Mosin_EpicFail

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-11
Posty: 19
Punktów :   

Re: Tipy i porady graczy

I należy pamiętać, aby nie ustawiać się pod żadnym pozorem bokiem, lub co gorsza tyłem do wroga

Offline

 

#4 2012-11-18 02:18:29

panczekoladka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-12
Posty: 52
Punktów :   

Re: Tipy i porady graczy

Mosin_EpicFail napisał:

bokiem, lub co gorsza tyłem do wroga

owned to może tak na szybko- sporty- 25-30* is-3 5-10* i/lub obserwacja gdzie celują + poruszanie się non stop, KT- 15-25*, dobrze jest znaleźć coś co zasłoni dolną płytę, t-34 ... tylko hull down + ruszanie wieżą, t28... prawie nikt nie używa ale też podpowiem (o taka ciekawostka, że TD też kątujemy!) 15-20* celownik szybko się zbiera więc na 5 sekund po każdym strzale lub kiedy spodziewamy się ataku można odpuścić celowanie, ferdek eee... powiedzmy że to samo co KT- osłaniamy dolną płytę... która jest wielkości 3/4 wysokości czołgu ;x
no to na koniec jeszcze smaczek ;D - kv-4 - nie mniej niż 30* może nawet 32-33* 150mm skątowanie budzi respekt ;D a tak poza tym to kv-4 ustawia się za przeszkodą (np ścianą) przodem do ściany i bokiem (30*) do gościa i z ręką na sercu uwierzcie mi- przebije tylko najlepszy grunt to osłonić wizjer i dolną płytę no i mieć nadzieję, że nie zaczną strzelać we właz na wieży ale wiadomo, że każdy czołg da się spenetrować z 20metrów

no i pamiętajcie- wieżę też kątujemy

Offline

 

#5 2012-11-18 02:23:43

panczekoladka

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-12
Posty: 52
Punktów :   

Re: Tipy i porady graczy

a jeśli strzelacie to jeśli tylko jest możliwość- dolna płyta lub jeśli czołg stoi bokiem- przednie kółko gąsiennic- nie dość że wchodzi dmg, to jeszcze gąska zdjęta = expozycja celu dla reszty teamu. w tylne kółko gąsek też warto strzelać bo wchodzi dmg, gąska i szansa na pożar/ uszkodzenie silnika.

dolna płyta nie dotyczy superpershinga... w to miejsce wchodzą pociski dopiero z t95- 276mm średniej penetracji. Nie warto ryzykować.

Ostatnio edytowany przez panczekoladka (2012-11-18 02:32:52)

Offline

 

#6 2012-12-14 15:03:31

Patrol23

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-10
Posty: 70
Punktów :   

Re: Tipy i porady graczy

Ostatnio poświęciliśmy trochę czasu na sprawdzenie co dokładnie dają perki załogantów. Tutaj wypiszę wnioski, do których doszliśmy wspólnymi siłami.

Perk "Kamuflaż"
Porównanie czołgów ELC AMX z 50% załogą oraz ELC AMX z 90% perkiem kamuflażu u każdego członka załogi, wnioski:
-czołg z perkami kamuflażu dużo szybciej przestawał być podświetlony (znikał z pola widzenie przeciwnika), na otwartej przestrzeni był widoczny z dużo mniejszej odległości przez t-50 (różnica pomiędzy załogą 50% była powalająca, t-50 musiała odjechać o dobre 200 metrów dalej, żeby zgubić drugi porównawczy czołg. Gdy ELC pozostawał w ukryciu, t-50 musiała podjechać bliżej, aby go wykryć, jednak z 35metrów zostawał wykryty nawet z założoną siatką kamuflażową

Perk "Towarzysze broni" i dodatkowe wyposażenie "Ulepszona wentylacja", "105 oktanowa benzyna", "Ulepszone drążki skrętne"
Porównanie odbyło się przez obserwację prędkości dwóch takich samych pojazdów T26e4 Super Pershing. Wyszło na to, że ulepszona wentylacja (+5% do umiejętności załogi) daje dokładnie to samo co perk "Towarzysze broni", oczywiście mając obie te rzeczy, efekty się kumulują. Różnice nie powalają na kolana, bo na 450 metrach płaskiego terenu, czołg z załogantami +5% do umiejętności był o pół długości przed tym ze zwykłymi 100% załogantami. W przypadku 105 oktanowej benzyny różnica była bardziej zauważalna, bo niemal długość czołgu, ale to i tak mało. Na koniec zostały sprawdzone "Ulepszone drążki skrętne", które jak się okazało nie poprawiają ani przyśpieszenia, ani prędkości maksymalnej.

Dodatkowe wyposażenie "Lorneta polowa"
ELC AMX stanął schowany za osłoną w takiej odległości, żeby t-50 nie miała zasięgu widzenia bez lornetki, ale z aktywną lornetką już tak. Efekt: ELC AMX po wyjechaniu z kryjówki został dostrzeżony dopiero po ok. 2 sekundach od momentu pojawienia się na otwartym terenie. Oczywiście lornetka w t-50 była aktywna dużo przed tym, jak ELC ruszył z miejsca. Czas reakcji jest podobny jak w przypadku perka 6-ty zmysł, który włącza się po ok. 2 sekundach. W rezultacie ELC AMX mógł przejechać od osłony do osłony niemal całkowicie bezpieczny, bo w czasie tych 2 sekund zdołał przebyć dobre 30-40 metrów.

Podziękowania za pomoc przy doświadczeniach należą się dla:
Zagorsky, Panczekoladka, Wojtw

Offline

 

#7 2013-01-04 07:44:51

pavlp

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-30
Posty: 3
Punktów :   

Re: Tipy i porady graczy

Jakby ktoś miał chwilę czasu to mógłby, a nawet powinien poczytać ten wątek:

skasowałem link, bo jest już w dziale "przydatne linki" - Patrol23

Jest poza tym polskie (nieoficjalne) forum poświęcone czołgom, taktykom oraz innym...
(tutaj link do czołgów)

przeniesione do działu "przydatne linki" - Patrol23

Czasem można znaleźć bardzo istotne informacje, dobre do poczytania w pracy (jeśli jest taka możliwość)

Nie ma sensu tutaj wklejać całych tekstów, bo za dużo tego by było.

Offline

 

#8 2013-01-17 18:05:42

Patrol23

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-10
Posty: 70
Punktów :   

Re: Tipy i porady graczy

Ale mi chodziło o dzielenie się swoimi sekretami. Ten poradnik nie jest wcale taki szczegółowy. Wiele rzeczy jest opisanych pobieżnie. Miałem na myśli coś bardzo konkretnego, w tym stylu:

Jeśli jedziemy szybkim czołgiem zabić artylerię, najlepiej nie jechać do niej najkrótszą drogą, czyli na wprost. Dodatkowo, jeśli arta celuje w nas odbijamy w lewo lub w prawo tak, żeby zmusić ją do obrócenia się, dzięki temu straci na celności i jest duża szansa na to, że nawet jak będzie próbowała nas ustrzelić, to chybi.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.telefonypomocy.pun.pl www.megaman-nt-warrior.pun.pl www.naratunek999.pun.pl www.javagsm.pun.pl www.szmatex.pun.pl