Forum dyskusyjne [BKPSM]

[BKPSM] 10 Brygada Kawalerii Pancernej Im.Gen.Broni-Stanisława Maczka


#1 2013-04-11 17:13:07

Patrol23

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-10
Posty: 70
Punktów :   

TAKTYKI NA KOMPANIĘ

Witam. Na tych mapkach zaznaczyłem rozstawienie czołgów na kompaniach seniorskich. Skład drużyny to 3x Grille, 6x Sport i 2x Hellcat. Taktyki zostały wielokrotnie sprawdzone w praktyce i nieraz się przekonaliśmy, że są skuteczne. Te ustawienia są dla nas standardowe, warto je znać na pamięć, żeby wiedzieć kto ma gdzie jechać i co robić.

Na początek legenda:
http://imageshack.us/a/img213/3323/legendan.png

Czołgi stojące w kwadracie C2 nie wychylają się zza górki, dopóki nasza artyleria nie obije przeciwnika. Coraz można się wychylić, aby zaświecić cele dla naszej artylerii, narazie nie walczymy, tylko stoimy. Jak przeciwnik po drugiej stronie górki zostanie osłabiony, wyjeżdżamy go dobić:
http://imageshack.us/a/img404/9189/westfieldatak2.jpg

Tak samo jak poprzednio czołgi na C2 świecą pod naszą artę, narazie nie walczą. Wyjeżdżają dopiero jak przeciwnik po drugiej stronie górki zostanie osłabiony:
http://imageshack.us/a/img822/5862/westfieldatak1.jpg

(brak opisu)
http://imageshack.us/a/img20/5868/liniazygfrydaobrona.jpg

Rozstawienie artylerii dowolne, jednak najlepszym położeniem jest kwadrat A1, gdyż nasze czołgi będą mogły pomóc w ubiciu piździka:
http://imageshack.us/a/img713/1999/liniazygfrydaatak.jpg

(brak opisu)
http://imageshack.us/a/img826/8706/erlenbergobrona.jpg

Czołgi stojące w kwadracie H9 nie wychylają się zbyt mocno zza górki, dopóki nasza artyleria nie obije czołgów wroga. Jak przeciwnik po drugiej stronie górki zostanie osłabiony, wyjeżdżamy go dobić:
http://imageshack.us/a/img819/16/erlenbergatak.jpg

Czołgi stojące w kwadracie E8 nie wychylają się zbyt mocno zza górki, dopóki nasza artyleria nie obije czołgów wroga. Jak przeciwnik po drugiej stronie górki zostanie osłabiony, wyjeżdżamy go dobić:
http://imageshack.us/a/img827/9049/kareliaobronarasz.jpg

(brak opisu)
http://imageshack.us/a/img836/8052/kareliaobronastandard.jpg

(brak opisu)
http://imageshack.us/a/img10/3734/kareliaataklewo.jpg

(brak opisu)
http://imageshack.us/a/img812/9484/kareliaatakprawo.jpg

Offline

 

#2 2013-04-11 19:31:44

Patrol23

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-10
Posty: 70
Punktów :   

Re: TAKTYKI NA KOMPANIĘ

Kolejna część tego tematu to poradnik. Wiem, że większość tych rzeczy doskonale znacie, ale postanowiłem zebrać conieco do kupy i przedstawić obrazowo, łatwiej będzie to zapamiętać.

Wykańczanie skampionej artylerii:

Jeśli musimy wyjechać wprost na artylerię i narazić się na strzał, o wiele lepiej jest wystawić się do niej najtwardszym pancerzem, czyli przodem. Jeśli wystawimy się do niej bokiem, zrobi nam o wiele więcej dmg.
656dmg (strzał w bok)http://imageshack.us/a/img12/4945/artabokiem.jpg
289dmg (strzał w przód)http://imageshack.us/a/img62/5059/artaprzodem.jpg

Chowanie kadłuba (hulldown):

Chowajmy kadłub kiedy tylko to możliwe, przed wychyleniem się na wroga, warto obejrzeć sobie teren, na którym aktualnie się znajdujemy i spróbować go wykorzystać na naszą korzyść. Taki schowany czołg ma bardzo dużą szansę na odbicie pocisku, szczególnie z daleka.
http://imageshack.us/a/img10/2581/hulldown1.jpg

http://imageshack.us/a/img836/1083/hulldown2.jpg

Odwracanie uwagi przeciwnika:

Stojącym naprzeciwko siebie wyrównanym siłom można nieźle namieszać wtrącając się w zabawę, najlepiej zajechać ich od tyłu. Bijemy ich po dupach tak długo aż odwrócą lufy na nas. W tym samym czasie nasze ciężkie czołgi wyjeżdżają i kończą imprezę.
http://imageshack.us/a/img833/9351/odwracanieuwagi1.jpg

http://imageshack.us/a/img259/9060/odwracanieuwagi2.jpg

http://imageshack.us/a/img6/8420/odwracanieuwagi3.jpg

http://imageshack.us/a/img515/9137/odwracanieuwagi4.jpg

Okrążanie i dobijanie:

Gdy widzisz, że Twój kompan walczy 1 na 1 z wrogiem, pomóż mu, we 2 rozprawicie się z nim bez problemu:
http://imageshack.us/a/img259/9076/okrazanie1.jpg
http://imageshack.us/a/img14/8031/okrazanie2.jpg
http://imageshack.us/a/img189/246/okrazanie3.jpg

Prowokowanie strzału:

Zamiast wyjeżdżać w ten sposób:
http://imageshack.us/a/img20/2034/prowokowaniestrzalu3.jpg

Lepiej spróbować zachęcić wroga do oddania niepenetrującego strzału. W tym celu wystawiamy kawałek mocno skątowanego przedniego pancerza. Jeśli przeciwnik się na to nabierze, po jego wystrzale mamy 13 sekund na wyjechanie na niego i uszkodzenie jego czołgu.
http://img109.imageshack.us/img109/2784/prowokowaniestrzalu1.jpg

http://imageshack.us/a/img703/2294/prowokowaniestrzalu2.jpg

Walka w zwarciu:

Walcząc 1 na 1, napierając na przód przeciwnika można znacznie zwiększyć szansę na rykoszet i uniknąć uszkodzeń. Jeśli sami chcemy oddać strzał w takiej sytuacji, jedyne pewne miejsce, gdzie wejdzie dmg to właz dowódcy na wieży i tam trzeba celować.
http://imageshack.us/a/img255/387/walkawzwarciu1.jpg

http://imageshack.us/a/img27/3148/walkawzwarciu2.jpg

http://imageshack.us/a/img401/6518/walkawzwarciu3.jpg

Wycofywanie uszkodzonych czołgów:

Ułańska fantazja (kamikaze):

Nie wyjeżdżamy sami na przeważające siły wroga. W takiej sytuacji w najlepszym przypadku oddamy 1 celny strzał i można wracać do garażu. W ten sposób nie pomagamy naszej drużynie w ew. zwycięstwie. Nigdy tak nie róbmy, gdyż nie ma to najmniejszego sensu.
http://imageshack.us/a/img833/9111/kamikazeo.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gim2wswaju.pun.pl www.nietylkomama.pun.pl www.whitepower88.pun.pl www.beginerstribe.pun.pl www.lionking-rpg.pun.pl